Wypozycjonowany Wrocław

Wrocławski portal miejski zwyciężył w rankingu serwisów miast wojewódzkich.

W sierpniu 2011 roku zespół Bluerank, opublikował kolejny Bluepaper podsumowujący SEO i Usability serwisów internetowych urzędów miast wojewódzkich. Raport podsumowuje badanie SEO i użyteczności serwisów administracji publicznej ze wszystkich 16 województw Polski. Podczas jego tworzenia sprawdzono jak witryny miast prezentują się w 5 kategoriach: pozycji oraz widoczności w wyszukiwarce, optymalizacji SEO, linków zewnętrznych, użyteczności i dostępności.

Ranking stron internetowych urzędów miast wojewódzkich


Najlepszy okazał się serwis Wrocławia
, zdobywając 77% wszystkich możliwych punktów. Druga lokata przypadła miastu Gdańsk (75%), a ostatnie miejsce na podium zajęły ex aequo (z wynikiem 71%) serwisy: krakow.pl i poznan.pl.

 

Za uruchomieniem w lipcu 2010 nowej odsłony portalu wroclaw.pl stał Tadeusz Zdankiewicz wraz z zespołem e-Promocji Urzędu Miejskiego Wrocławia.

To on ustalił wygląd strony i jej funkcjonalność. Zdecydował o pozycjonowaniu strony i dostosowaniu jej do indywidualnych potrzeb odbiorców (mieszkańców, turystów i biznesu).

Wtedy na stronie wroclaw.pl dodano widgedy powiązane z systemem kolejkowym w Biurach Obsługi Klienta (można było “na żywo” sprawdzić, ile jeszcze osób czeka przed nami w kolejce, lub sprawdzić statystyki, kiedy jest największy / najmniejszy ruch przy okienkach BOK). Strona wroclaw.pl została wzbogacona o rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w systemie 2D. 

Stary portal (z 2005) nie miał rozbudowanych narzędzi SEO. Wyposażenie nowego serwisu w mechanizmy SEO przyniosło bardzo szybko efekty. Zaowocowało poprawą jego widoczności w wyszukiwarkach i dobrą oceną w rankingach stron administracji publicznej.

Ranking stron internetowych urzędów miast wojewódzkich .pdf

źródła: